Europe

Norway

edited March 2013 in Europe
I guess it's about time that Norwegian reservation holders get a place to discuss Tesla in Norway.
Please feel free to join in with reservation numbers.
Regards Gunleik
Model S #P88
«1345

Comments

• edited November -1
    Hereby joining. #P299
  • edited November -1
    P137

For the time living in Alta, but moving to Asker late next year.
  • edited November -1
    #P121

I'm in Oslo. Hopefully there will be a Tesla store here soon.

Sindre
  • edited November -1
    Hi I just read in a Danish newspaper that Norway has the most Model S reservation I EU
    and that Denmark has atleast 40 reservation
    the bad news is that they say Tesla expect delivery late 2010 for EU
    http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1495372.ece
  • edited November -1
    Late 2012 i guess.. More than 100 reservations in Norway and currently 3 positions at Oslo store announced vacant on Teslamotors career center. I was so fortunate to get a test drive with a roadster last autumn. It was fantastic. Can't wait.

Gunleik
    P88
  • edited November -1
    P 6
  • edited November -1
    R21

Got My Roadster delivered yesterday. Very nice driving experience. And the TC Is just amassing.

Tesla Denmark told me that they will have a Model S for test-drive this autumn :-D
  • edited November -1
    S24
    Is comming to Trøndelag :) But I hope they change the front design on the Alfa model back to the original design model.
  • edited November -1
    R3 :)
  • edited November -1
    P379 is going to live in Bærum!
  • edited November -1
    I have a reservation number for s signature s52 accodrding to mytesla page.
    Will be the 2nd tesla in son I guess.
  • edited November -1
    P270 is most welcome in Sor-Trondelag!
  • edited November -1
    Ser ut til at jeg har blitt oppgradert fra #88 til #55 ifølge "My Tesla". Noen andre som har opplevd tilsvarende?
  • edited November -1
    Jepp - fra P412 (28. januar) til P270 for noen dager siden. Noen som har oppgradert til Signature?
  • edited November -1
    no the numbers just slipped quite a lot. I went from EU P-58 to EU P-37 without changing to signature (can't afford this :-)
  • edited November -1
    My S 315 are coming to Fornebu, Bærum, Norway
    My nr have droped from 320 to 315 in a couple of weeks on "My Tesla"
    I think the new photos of the black version is very nice. It's almost a shame to put it in the garage.

I asked Tesla in Germany ([email protected])if Model S will be shown at IAA Frankfurt in Sept.
    I got this answer: Regarding the auto show in Frankfurt, we will be able to provide further information when the event is getting closer.
    I am sure going if Model S will be there.
  • edited November -1
    Have any of you made any reflections regarding the price of 500K NOK that Ferdinand Motor has estimated? The figure is also mentioned in DN, probably with Ferdinand Motor as source. I guess the price will be somewhat higher than the US 58K $ due to guarantees and EU regulations, but 500K NOK seems like quite a jump.
  • edited November -1
    Vi kan jo regne på en pris uten de ca NOK 40.000 Ferdinan skal ha i fortjeneste siden noen av oss har bestilt direkte av Tesla.

Jeg gjør følgende estimering:

Grunnpris: 58k$ - Teslamotor sier jo nå at de skal presse prisen ned til under 50K $, og har nevnt 49000 $, det er subsidiert pris. Jeg vet ikke om biler til Europa får de samme subsidier fra myndigheter i US. Derfor tar jeg utgangspunkt i en ikke subsidiert bil med pris rundt 58K $
    + 220v-tilpassing : 3.000$,
    + EU-tilpassing : 10.000$
    + frakt : 3.000$
    SUM : 74.000$
    bruker dagens kurs på 5,4 vil prisen bli ca NOK 400.000
    for billigste variant.
    Dere kan selv gjøre dere refleksjoner rundt hvilke av disse priselementene som er for lavt estimert.
  • edited November -1
    P 319 her.
  • edited November -1
    http://www.elbil.no/elbiler/430-elbilen-tesla-etablerer-seg-i-norge

<i>Tesla Norge feirer vår etablering i Norge med working breakfast ved den amerikanske ambassaden fredag 12. august. Her vil vi presentere våre nye norske kollegaer og fortelle om fremtidsplaner i Norge.</i>

Se der, nå blir det årnings. :)
  • edited November -1
    Jeg ser ikke helt at omlegging av lader skal koste noe som helst, da de har 220V i USA og til hurtiglading, og hvis jeg ikke husker feil så ble det også nevnt en plass at det skal være en universalløsning som tar alle spenninger også 400V for hurtiglading.

Men det gjenstår uansett og se.

Jeg ser flere her som referer til reservasjonsnummer på deres side på tesla, jeg har ikke noen kobling mellom min reservasjon og bruker på sidene etter at de skrifta layouten og brukeren ble borte og jeg måtte registrere på nytt med samme detaljer, noen som har opplevd det samme?
  • edited November -1
    # 439

Fikk nylig inn en reservasjon på en Model S :)Tesla representanten jeg pratet med fortalte at 300 miles versjonen sannsynligvis vil koste under kr. 500 000,-. Det ble selvsagt tatt alle forbehold ettersom prisene ikke er klare ennå. Jeg antar at for kr. 600 000,- vil en få 300 miles versjonen med noe ekstrautstyr.

Ser også ut som infrastruktur for hurtiglading bygges ut i Norge (ca 30 nye hurtigladestasjoner i løpet av 2011). Tesla representanten fortalte pr. telefon at Model S etter all sannsynlighet vil bli tilpasset standarden som bygges ut (CHAdeMO).

Fikk også pr. e-post bekreftet at Ishavsveien vil kunne hurtiglade Tesla. http://www.ishavskraft.no/page.jsp?ref=ishavsveien&lang=no&node=87
  • edited November -1

Gunleik (#55), ser ut til at vi ligger an til å få bil omtrent samtidig! #56 havner i Oslo.
  • edited November -1
    petersv: Ja, samme issue (før omlegging). Jeg kontaktet representanten min og fikk de til å fikse.
  • edited November -1
    Ok, Christopher, ordna seg også etter at jeg tok kontakt. #178, som plutselig hoppa opp til 179 her om dagen for mitt vedkommende.
Sign In or Register to comment.